Her følger en steg for steg-liste for hvor hvordan du som firma-administrator kan registrere online booking-detaljer i Behandlernettverk, etter at integreringen med journalsystemet deres har blitt godkjent.


Registrering av korrekte online booking-detaljer



Steg 1: Logg inn


Steg 2: Trykk på riktig firma

  • Velg riktig firma i listen under "Firmaer". Hvis du administrerer mer enn ett firma, er det viktig at du forsikrer deg om at du velger riktig firma.



Steg 3: Trykk på riktig lokasjon

  • Finn riktig lokasjon under "Lokasjoner" nederst på siden, markert med en rød pil. Hvis du har flere lokasjoner, må du passe på at du velger riktig.
  • Hvis du ikke har laget lokasjonen enda, så må du gjøre det før du kan registrere Online Booking. Dette gjør du ved å trykke på knappen innenfor den røde boksen og legge inn relevant informasjon.


Steg 4: Endre lokasjonsdetaljer

  • Bla nedover og trykk på "Endre".


Steg 5: Velg bookingsystem

  • Bla nok en gang nedover på siden
  • Trykk på boksen det står "Velg..." og velg korrekt bookingsystem


Steg 6: Be om detaljer fra systemleverandøren og/eller skriv inn korrekt informasjon

  1. Hvis du ikke har mottatt detaljer for online booking-integrasjon fra din journalsystemleverandør allerede, må du følge disse trinnene før du kan få registrert de riktige detaljene (hvis du allerede har fått en e-post med disse detaljene kan du hoppe over disse tre punktene):
    • Trykk på knappen hvor det står "Forespør detaljer". Her får du opp en forhåndsskrevet tekst, sammen med kontaktinformasjon til ditt journal-/booking-system.
    • Kopier og send denne teksten fra din egen e-post.
    • Svaret på denne e-posten kan ta noen virkedager. 


  1. Skriv inn de detaljene som er oppgitt i e-posten du enten har fått fra oss eller mest sannsynlig din systemleverandør. Disse detaljene er tekniske nøkler som ditt journalsystem sitter på, som er nødvendig for å knytte deres bookingoppsett til Behandlernettverk. Disse detaljene/nøklene være "Ekstern ID", "Ekstern avdeling ID", "API-nøkkel" og/eller "Booking-URL", avhengig av hvilket bookingsystem klinikken din er registrert hos. OBS: Det er ikke nødvendigvis slik at alle feltene må fylles inn. Dette avhenger helt av hvilket bookingsystem ditt firma bruker. F.eks. er Extensor det eneste av systemene som bruker en booking-URL i sin tilkobling til Behandlernettverk. Hvis du har brukt vår forhåndsskrevne tekst, kan du være sikker på at du har fått de detaljene du trenger. 


  •  Hvis klinikken ikke skal være synlig for våre partnere på dette tidspunkt, kan du krysse av på "Denne lokasjonen er offline". Da vil det ikke være mulig for forsikringskunder å booke timer med behandlerne på denne lokasjonen. 


Steg 7: Test og lagre

  1. Når du har fylt inn de riktige detaljene i feltene, er du nå klar til å teste at koblingen til bookingsystemet fungerer som den skal. Dette kan du gjøre ved å trykke "Test kobling". Du vil da få en melding hvor det står "Suksess" hvis koblingen fungerer, mens du vil få en forklarende feilmelding hvis noe er galt. 
    • Hvis du får en feilmelding, vil det også stå hva som er galt. Som oftest er dette fordi du ikke har skrevet inn detaljene riktig eller at du har glemt en av de nødvendige detaljene. Forsøk å skrive inn på nytt, eller ta kontakt med din systemleverandørs support hvis det ikke fungerer. Hvis du har brukt vår forhåndsskrevne tekst, vil du kunne nå leverandøren på samme e-postadresse som det står oppgitt i e-posten.
  2. Hvis du får "Suksess" når du har testet koblingen, kan du trykke "Test og Lagre". Da vil detaljene du har oppgitt lagres på lokasjonen. 
  • NB: Hvis du trykker mer enn 5 ganger og får feilmelding på enten "Test kobling" eller "Test og lagre", vil du bli blokkert fra å registrere informasjon i en time, så det er lurt å være helt sikker før du trykker for mange ganger på disse knappene.