Søknad om samarbeidsavtale med forsikringspartner

Endret Tue, 23 Jan 2024 ved 02:13 PM

 

Samarbeidsavtaler gjør det mulig for behandlerne på firmaet ditt å motta nye forsikringskunder. Avtalene vil gjøre forsikringsselskapene mer oppmerksomme på ditt firma, som vil gjøre at de kan sende sine forsikringskunder til dere. Her vil du finne en steg-for-steg guide for hvordan du søker om samarbeid i Behandlernettverk. 



Her er en liste over det som må være i orden før du sender en avtale:


  • Hvis firmaet du søker samarbeidsavtale med kun er et fakturerende firma, må du sørge for at:
    • Du har blitt registrert korrekt på klinikken du jobber på (du skal ikke opprette denne klinikken selv). Dette innebærer at administrator har satt at du skal fakturere fra ditt eget firma.
    • "Hoved-firmaet" har samarbeidsavtale med de forsikringspartnerne du ønsker å motta forsikringskunder fra. Du vil ikke være synlig for partnerne hvis dette ikke er i orden.
  • Driver du selvstendig eller administrerer en klinikk hvor flere behandlere jobber, må du sørge for at:
    • Du har registrert et firma [Registrere et firma].
    • Du har registrert en klinikk med minst en behandler tilknyttet (som kan gjøres ved å følge disse artiklene: [Legge til en klinikken] & [Legge til en behandler]). Firmaet må ha en klinikk med en tjenestetype som forsikringspartneren har dekning for, ellers vil forsikringspartneren normalt sett ikke kunne behandle søknaden din. Her er de tjenestekategoriene som dekkes av hvert forsikringsselskap (per 14.07.2023):
      • Digicare (på vegne av Storebrand Helseforsikring) dekker Fysikalsk behandling
      • Falck Helse dekker Psykologi og Fysikalsk behandling
      • If og Vertikal Helse dekker Fysikalsk behandling
      • Avonova Insurance dekker Fysikalsk behandling
    • Klinikken må ha aktivert sin online booking [Registrere online booking-detaljer].

Instruksjoner for å søke om samarbeid


Steg 1: Logg inn på administrators profil

  • Det er kun administrator som kan søke om samarbeid på vegne av sitt firma.


Steg 2: Velg det firmaet som ønsker samarbeidsavtale

  • Hvis du administrerer flere enn ett firma må du velge hvilket firma som skal søke om samarbeid.

 


Steg 3: Bla nedover på siden og velg "Se Partnere"

  • Oversikten over samarbeidsavtaler vil ikke bli vist på denne siden, men derimot på siden i steg 5.



Steg 4: Trykk på "Søk nytt samarbeid"





Steg 5: Trykk på den forsikringspartneren du ønsker samarbeid med og trykk "Søk samarbeid" på neste side

  • Hvis du ønsker samarbeid med flere forsikringspartnere, må du gjøre dette steget for alle partnerne.

     
  • Avtalen vil havne under "Avventer tilbud fra samarbeidspartner" i perioden avtalen ligger til vurdering hos partneren.

 

 

Steg 6: Mottatt svar fra forsikringspartner 

  • Etter at du har søkt samarbeid kan det ta noe tid før du får svar fra partnerne. Du kan sjekke status på samme side som i steg 4. Når du har mottatt en samarbeidsavtale fra forsikringspartner, vil siden se slik ut: 




  • Trykk på avtalen. Under er et eksempel på hvordan en prisavtale kan se ut:


  • Se godt over avtalen. 
    • Sjekk at alle de nødvendige tjenestene er lagt inn, varighetsperioden, eventuelle vedlegg og priser. 
    • Hvis du har fått en avtale fra Digicare (Storebrand) vil du finne maksprisene i vedleggene, istedenfor i tabellen.
  • Ønsker du å godta avtalen må du også huske å krysse av på de nødvendige samtykkene, samt trykke "Godkjenn" nederst på siden. 
  • Ønsker du å avslå avtalen, kan du trykke "Avvis" og legge ved en forklaring på hvorfor du ikke ønsker avtalen. Forsikringspartneren vil selv gjøre en vurdering på om de evt. tilbyr en ny avtale. 
  • Du kan når som helst gå inn å søke på nytt dersom du har endret mening.



Du har nå avtaler med de partnerne du ønsker å samarbeide med, og kan nå motta forsikringskunder fra de forsikringsselskapene du har avtale med! Du finner igjen avtalene dine på samme side som i steg 6 under "Godkjent", hvis du skulle behøve å sjekke dem. 



Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen