Brukermanual for Administrator

Endret Thu, 1 Aug ved 1:23 PM

Administratorrollen - alt du trenger å vite


Denne artikkelen gir deg en oversikt over dine viktigste oppgaver og hva du må registrere for å kunne samarbeide med forsikring.


INNHOLDSFORTEGNELSE


Hvem kan være Administrator?

Administratorrollen er ofte tildelt følgende posisjoner i en helseinstitusjon:

  • Daglig leder
  • Klinikkeier
  • Forsikringsansvarlig
  • Klinikk- og forsikringskoordinator


Rolle og ansvar

Som administrator har du ansvar for å:

  • Håndtere forsikringsavtaler og synlighet for klinikken og behandlere.
  • Oppdatere Behandlernettverk med korrekt og relevant informasjon.
  • Fungere som kontaktperson mot partnere.



Kom i gang - slik gjør du det! 

Steg 1: Legg til firma

  1. Start med å registrere det juridiske firmaet (AS eller ENK) som overordnet enhet.

Steg 2: Registrer klinikk(er)/digital tjeneste

  1. Legg til klinikk(er) eller digitale tjenester. Disse vil fungere som synlige kontaktpunkter for pasienter og partnere som ønsker å booke tjenester.

Steg 3: Aktiver Online booking

  1. Koble sammen bookingsystemet ditt med Behandlernettverk for å aktivere online booking. Dette lar partnere og pasienter bestille timer direkte. Slik aktiverer du Online booking.

Steg 4: Legg til behandlere

  1. Legg til deg selv: Om du selv er en praktiserende behandler og skal motta oppdrag kan du trykke på "legg til egen profil".

  2. Inviter og legg til behandlere: Send invitasjoner til behandlere for å bli en del av klinikken/arbeidsstedet. Når de godkjenner, vil du få en bekreftelse via e-post og du kan legge dem til og styre bookingstatus. For mer informasjon, trykk her. 
     

Steg 5: Søk samarbeid med forsikring

  1. Med klinikkinfo, online booking, og behandlere på plass, gå tilbake til firmaoversikten og søk samarbeid med partnere i Partnerseksjonen. 

Oppsummering

Som administrator spiller du en viktig rolle i å vedlikeholde informasjon og riktig synlighet for klinikken og behandlere. Ved å følge disse trinnene sikrer du en effektiv og strukturert håndtering av klinikk(enes) daglige drift og samarbeidsrelasjon.

-------------------------------------------


Psssst! Gjelder dette deg?


For de med kombirolle: Behandler og klinikk administrator

Hvis du er en praktiserende behandler med administratoransvar for klinikken, gjenstår din egen behandlerprofil. Følg disse trinnene:

  1. Opprett en behandlerprofil
    • På forsiden trykker du på knappen "Legg til profil". 
  2. Knytt behandlerprofilen til klinikken
    • Velg firma > velg klinikken og trykk på "legg til egen profil" i seksjonen som heter Klinikkens behandlere.

For selvstendig næringsdrivende: Fakturerende behandler

Hvis du er selvstendig næringsdrivende og skal fakturere oppdrag fra eget firma, må du:

  1. Opprette ditt selvstendige firma.

  2. Inngå og følge egen pris- og samarbeidsavtale med forsikringspartnere.

Steg for steg - slik gjør du det. 


Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen