Opprette en klinikk i Behandlernettverk

Endret Thu, 11 Apr 2024 ved 10:07 PM

Du har kommet til denne artikkelen fordi du trenger å opprette en klinikk på firmaet ditt. Du trenger å opprette en klinikk i prosessen med å gjøre behandlerne på firmaet ditt tilgjengelig for booking. Detaljene du oppgir på klinikken i Behandlernettverk vil være synlige for forsikringsselskapenes rådgivere og i deres respektive bookingløsninger, så det er viktig at all informasjon du oppgir er korrekt! Noen holdepunkter først:

  • Er du kun behandler, skal du ikke opprette en klinikk. klinikken eksisterer antageligvis allerede, men du trenger en invitasjon fra firmaets administrator for å kunne knytte deg. Du kan finne mer informasjon om dette her: [Hvordan knytte seg til en annen klinikk].
  • Du skal heller ikke opprette en klinikk på ditt fakturerende selskap, av samme grunn.



Her følger en guide for hvordan du oppretter en klinikk på firmaet ditt:



  1. Trykk på firmaet du ønsker å legge til en klinikk på


    * Hvis du administrerer flere firmaer, vær nøyaktig med hvilket firma du oppretter klinikken under. Hvis det viser seg at klinikken har blitt registrert på feil firma, vil det kreve ekstra jobb for å få ordnet opp i dette.

  2. Trykk på "Lag ny klinikk"


    * Hvis firmaet du drifter har flere avdelinger/klinikker, er det fullt mulig å legge til flere. Utfør da disse stegene på nytt for hver klinikk.

  3. Begynn med skrive inn klinikkinformasjon og beskrivelse av klinikken.
    • Oppgi om klinikken din har et fysisk lokale eller om det er en digital tjeneste under klinikktype.
    • Navnet på klinikken er viktig. Det er dette navnet som vil bli vist for både forsikringsselskapene og for forsikringskundene. Her er noen tips hvis du trenger hjelp med å finne et navn:
      • Hvis firmaet kun har én avdeling, er det vanlig å kalle den det samme som firmanavnet.
      • Har firmaet flere avdelinger, kan du gi klinikken navn etter hvor avdelingen ligger, for eksempel "Din klinikk avd. Oslo" eller "Din klinikk avdeling Solsiden".
      • Deler firmaet ditt lokale med et annet firma, eller driver du ditt selvstendige firma et annet firmas lokaler, kan du f.eks. kalle klinikken "Din klinikk v/Oslo Legekontor". 
    • Tjenestekategori velger du ut ifra hvilke type tjenester som blir tilbudt på klinikken.
    • E-post og telefon: Kontaktinformasjon for klinikken
    • Hjemmeside er nettsiden for denne klinikken. Denne kan godt være den samme nettsiden som ble oppgitt på firmanivå, hvis dere har kun en avdeling.
    • Legg til booking-nettsiden som blir brukt på klinikken. Dette er nettsiden hvor pasienter kan booke timer hos klinikken, og er ikke det samme som hjemmeside.
    • Legg gjerne til en beskrivelse av klinikken. Dette gjør at dere kan legge til annen viktig informasjon som du ellers ikke har plass i skjemaet.

  4. Skriv inn riktig besøksadresse
    * Skriv inn adressen i boksen som dukker opp i kartet (rød boks). Etter du har skrevet adressen, trykker du på adressen som dukker opp i listen. Besøksadresse, by, postnummer og region vil oppdateres automatisk.

  5. Fasiliteter og behandlingstilbud
    • Oppgi hvilke behandlinger klinikken tilbyr og hvilke fasiliteter klinikken har. Fasilitetene vil være det samme for alle tjenestekategorier, mens behandlingstilbudene er forskjellige. Hvis du er usikker på hva dere tilbyr - spør dine kollegaer og forsøk å svare på best mulig måte!

  6. Fakturadetaljer
    • Det finnes flere alternativer for hvordan fakturering kan utføres på klinikken. Her er mulighetene deres:
      • Er dette en klinikk hvor alle behandlerne fakturerer med organisasjonsnummeret til firmaet? Kryss da av på følgende:

      • Fakturerer alle behandlerne fra det samme organisasjonsnummeret, men nummeret ikke er det samme som dette firmaet? Kryss da av på følgende og legg til organisasjonsnummeret og hvor fakturaene skal sendes:

      • Finnes det behandlere på klinikken som fakturerer fra sitt eget firma? Kryss da av på følgende:

        Viktig! Når behandler fakturerer fra eget selskap må behandleren:
      • Opprette sitt fakturerende selskap i Behandlernettverk. 
      • Behandler må selv søke sin egen pris og samarbeidsavtale med partnere.

  7. Fakturasystem
  8. Trykk "Lagre"


Du har nå registrert en klinikk korrekt på firmaet ditt! Du finner klinikken igjen under "klinikk" på firmasiden. Du kan nå også se at du har fått flere alternativer på klinikksiden, som skal være til hjelp for deg å registrere det du skal.




Dine steg videre i registreringsprosessen:


  • Skal du registrere enten deg selv og/eller andre behandlere på klinikken din? Gå videre til denne artikkelen [Legge til behandlere]



Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen