Skal du ut i ferie, eller av en annen grunn ikke har mulighet til å motta forsikringskunder i en periode, kan du enkelt registrere dette i Behandlernettverk. Det er viktig å registrere når du er borte, slik at pasienter ikke blir sendt til deg i perioden du er fraværende. Husk at du også må sørge for at du blir gjort utilgjengelig i bookingsystemet dere bruker på klinikken.



Instruksjoner for å registrere utilgjengelighet


Steg 1: Velg riktig behandlerprofil

  • De fleste behandlere har kun en behandlerprofil, men har du flere kan du sette deg utilgjengelig på alle.
  • Du kan ikke sette deg selv som utilgjengelig før du har opprettet en behandlerprofil. Sjekk ut denne artikkelen for å finne mer informasjon om å [Opprette en behandlerprofil].




Steg 2: Bla nedover siden og trykk "Endre"

  • Det trengs kun en liten endring på behandlerprofilen din for å få endret tilgjengelighet. Trykk på "Endre".



Steg 3: Bla til helt nederst på siden og huk av på "Ikke tilgjengelig"


  • Når du har trykket på "Ikke tilgjengelig" vil du få muligheten til å velge varighetsperiode og grunn til fraværet. Under har vi laget et eksempel på hvordan dette kan se ut. 
    • Du kan trykke på kalender-symbolet under der du har huket av for å velge datoene i en kalender eller så kan du skrive inn datoene selv. 
    • Hvis du er usikker på hvor lenge du blir fraværende, kan du la "Til"-boksen være blank. Husk at du senere må inn og endre statusen når du er tilgjengelig igjen!
  • Etter du har trykket "Lagre" har du endret tilgjengeligheten på profilen din!