SakID er en unik referanse som inneholder informasjon om et behandlingsoppdrag.
En SakID opprettes av en oppdragsgiver når de godkjenner et behandlingsoppdrag. Hos et forsikringsselskap skjer dette ved
når en skade meldes inn og godkjennes for utbedring via forsikringen. En SakID følger behandlingsforløpet fra start og til endt skadeoppgjør. Som behandler bør du be dine pasienter fremlegge SakID før behandlingen starter, slik sikrer du deg at kunden har dekning for den aktuelle behandlingen.
- Unik referanse for kvalitetssikring av oppdrag
- Sikrer anonym behandling iht. GDPR
- Følger hele forløpet til endt skadeoppgjør
- Saksvilkår hentes elektronisk inn i behandlers EPJ-system
- Kontroll av behandlingsforløpet hindrer feil ved fakturering
Har du spørsmål vedrørende en kundes behandlingskvote eller om det er egenandel i kundens avtale, kan du gå inn på https://app.sakid.no/oppslag/ (www.sakid.no) og søke opp aktuell SakID (informasjonen er kryptert og anonymisert).
Viktige forbehold:
Eventuelle avvik i informasjonen som vises kan være dersom kunden har søkt refusjon i løpet av året og har brukt en eller flere timer av kvoten, uten å benytte seg av SakID. Avvik kan også forekomme om det er gjort endring i kundens avtale i løpet av året etter at kunden hentet ut sin SakID. Dette vil ikke plukkes opp av systemet, men kunden skal være informert om eventuelle avtaleendringer av sin arbeidsgiver/forening.
Gyldigheten på SakID blir satt fra 14 dager før datoen SakID blir generert, be derfor alltid om SakID før første behandling. Kunde er alltid selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, samt kjenne til sin dekning.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen